Hermann Haraldsson har fået millioner til mere markedsføring

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Boozt.com har fået tilført 45 millioner til at intensivere sin markedsføring og øge antallet af modemærker på hjemmesiden.

Det bliver lidt sjovere at være bureau for netbutikken Boozt.com, der har tidligere OMD- og Winwin-direktør Hermann Haraldsson i spidsen.

Firmaet har netop fået tilført 45 mio. kr. i ekstra kapital med henblik på at intensivere markedsføringen og øge antallet af modemærker på hjemmesiden.

Firmaet samarbejder med Bates Y&R på det kreative budget og OMD på mediabureausiden – og det skal der ikke ændres på.

Hermann Haraldsson vil ikke gå i detaljer med markedsføringsplanerne – ud over at der skal skrues op – men han vil godt fortælle noget om, hvordan tankesættet er.

“Vi tror på kreativitet – men på en disciplineret kreativitet. Vi er meget effektorienteret, og vi kan måle responsen dagligt,” siger Hermann Haraldsson og fortsætter:

“Opgaven er at generere respons samtidig med at vi bygger vores brand, og derfor sætter vi ret faste rammer om kreativiteten. På den led er vi nok en ret besværlig kunde.”

Boozt.com startede som en forretning, der håndterede hjemmesider for modebrands, men nu udgør 70 pct. af omsætningen en egen netbutik med en lang række modebrands.

Vækstambitionerne er betydelige – man skal nå en omsætning på 250 mio. kr. Juni er dobbelt så stor som januar, og den udvikling skal fortsættes.

Sammenlignet med 2011 bliver 2012 dog ikke en fordobling, idet man i 2011 håndterede Bestsellers netbutik. Det gør man ikke i år, fordi Bestseller har valgt at trække sin netbutik hjem.