Hi-Fi Klubben dropper sit trykte katalog

Peter Engholm
25@mail.dk

Sammen med et nyt bureau i foråret har Hi-Fi Klubben relanceret sit online-univers og bygger bro mellem fysisk og virtuel kundeoplevelse – og siger farvel til sit store katalog.

Forrige år valgte Hi-Fi Klubben Involve!Oslo til at håndtere kædens markedsføring i Skandinavien, og i april i år fandt man så endnu et bureau – et digitalbureau i form af Creuna, der i Danmark, Sverige, Norge og Holland skal styrke Hi-Fi Klubbens online-tilstedeværelse.

Opgaverne lå klar, og nu følger de første resultater: En komplet relancering af kædens onlineunivers, aktivering af kundeklubbens godt 600.000 medlemmer, og et farvel til et markant, analogt produkt; kædens store katalog:

”Med den nye onlineplatform har vi fået et digitalt univers, der reflekterer den service og viden, kunderne får i vores butikker. Vi må se i øjnene, at især den yngre generation slet ikke skelner mellem online og offline. De er armeret med digitale enheder, som de har med overalt – ikke bare når de shopper, men også når de bare søger information og inspiration. Vores store katalog har derfor slet ikke den samme effekt som tidligere.  Derfor tager vi nu skridtet fuldt ud digitalt set – og Creuna har udfordret os både strategisk, teknisk og kreativt i denne proces”, siger Mikkel Braae-Andersen, CMO hos Hi-Fi Klubben.

Hi-Fi Klubbens nye digitale platform er designet til at fungere effektivt på alle digitale enheder – fra desktop, laptop, tablet og til mobiltelefoner.

Kæden ønsker at profilere sig med den personlige rådgivning og en engagerende butiksoplevelse, og ambitionen med den nye digitale platform er at overføre disse oplevelser til det digitale univers.

Den nye onlineshop er bygget på EPiServer, der hen ad vejen gør det muligt at skræddersy indholdet til den enkelte kunde. Samtidig har Hi-Fi Klubben og Creuna lagt fundamentet til en content-strategi baseret på COPE-princippet (Create Once, Publish Everywhere). Det betyder, at redaktørerne kan forme og strukturere deres indhold, så det fungerer kontekstuafhængigt, fleksibelt og kan genbruges på tværs af kanaler og devices.

”Det er altid sjovest at arbejde sammen med modige kunder. Hi-Fi Klubben insisterede fra starten på at blive udfordret og gå nye veje – både i forhold til den endelige løsning og i forhold til nye teknologier, processer og metoder,” siger Lars Elkjær Andersen, Director, Clients & Sales hos Creuna Aarhus, og tilføjer, at processen har været passioneret.