Hill+Knowlton Strategies er verdens største kommunikationsbureau. Herhjemme gik bureauet i 2013 og 2014 mere beskedent til værks, placeret nederst i Top10. 2014 gav dog en fremgang på 13 pct., og bureauet melder om en ’tocifret vækst’ sidste år.
Væksten og ambitionerne i Danmark har givet anledning til at ansætte en ny director, der kommer med erfaring fra en international bureau-toppost.
Mikkel Andersen indtræder i Hill+Knowltons ledergruppe og har fået det overordnede ansvar for bureauets brand marketing-ydelser samt sustainability-services.
Den internationale erfaring kommer senest fra en direktørstilling i den internationale bæredygtighedstænketank Sustainia.
Mikkel Andersen var frem til efteråret Senior Vice President for Text100 i EMEA-regionen – 9 fuldt ejede kontorer med godt 100 medarbejdere – hvor han drev bureauets salgsindsats på europæisk plan samt fungerede som dansk landedirektør igennem en årrække.
Ud over den nye director har bureauet ansat Therese Fischer-Larsen som Account Manager i corporate communcations-afdelingen. Forinden var hun seks år hos Text100 som kundeansvarlig og koordinator for nordiske og europæiske kunder.
Dertil kommer Lea Rude Kristensen, som er ansat som Account Executive og personlig assistent for Hill+Knowltons adm. direktør, Bo Øksnebjerg. Hun kommer fra en rolle som kommunikationsrådgiver ved Text100, hvor hun stod for det daglige PR-arbejde med virksomhedens B2C-kunder.
Hill+Knowlton Strategies har haft øget interesse inden for bl.a. adfærdspsykologi og målgruppeaktivering, kreative brand marketing-koncepter og employer branding.
”Organisationer fra både den private og offentlige sektor har for fået øjnene op for, at vi ikke bare er endnu et klassisk kommunikationsbureau, men også udvikler og implementerer kreative koncepter, der gør en forskel – for brandet, for forretningen og for salget,” siger adm dir. Bo Øksnebjerg.