Af Hanne Feldthus

Brian Carlson var den første medarbejder i Hjaltelin & Co, og han var ligeledes første medarbejder, da Rainmaker blev stiftet. Efter fem år skal kontaktchefen videre.

Er man – som bureau (og person) – først voksen, når børnene flytter hjemmefra? Og er begrebet “flytte hjemmefra” fair at bruge om en 30-årig?

Når Brian Carlson skifter job for at blive kontaktchef i Klausen + Partners, så kigges der ganske vist frem, men der er lige så god grund til at kaste et blik tilbage. Til rødderne.

Brian Carlson skifter nemlig fra Rainmaker – dialogdelen i Hjaltelin, Stahl & Co, som han kender tilbage fra dengang, det hed Hjaltelin & Co.

“I 2004 blev jeg den første medarbejder hos Steffen Hjaltelin. I 2006 hoppede jeg over til Rainmaker, hvor jeg blev den første medarbejder i dét bureau. Det har været fem års fantastisk rejse, og der findes næppe nogen hurtigere og mere effektiv måde at få reklamebranchen ind under huden end at have fulgt virksomhedsudviklingen i Hjaltelin, Stahl & Co,” siger Brian Carlson, der startede som projektleder og slutter som kontaktchef.

“Hvis man skal blive ved med at udvikle sig selv, skal man konstant søge nye udfordringer – det gør jeg hos Klausen + Partners og glæder mig meget,” siger Brian Carlson.

“Brian Carlson har gjort en god indsats hos Rainmaker. Er man ung, begavet og ambitiøs, skal man naturligvis videre på et tidspunkt. Vi ønsker ham held og lykke”, siger Jens Peter Jensen, adm. direktør i Electric/Rainmaker, der oplyser, at Carlsons afløser som kontaktchef i Rainmaker hedder Karsten Ditlevsen. Han kommer fra en stilling som kontaktchef i Action Nordic.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club