Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ansættelsen af den nye direktør lægger desuden op til en oprustning i plannerafdeling. Bureauet har også fået en ny kontaktdirektør.

Opdateret: Egentlig skulle det ikke have været kun en mellemstation, da Pernille Fruensgaard Øe sidste sommer startede som kontaktdirektør hos Wibroe, Duckert & Partners.

Men Steffen Hjaltelin kom med et tilbud, der ændrede planerne.

“Jeg kender Steffen og Nicolai Stahl vældig godt fra min tid hos Carat og har altid været glad for samarbejdet. Så da Steffen kom med et tilbud om et job, der rummer lige præcis de ting, jeg gerne vil, så var det et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til,” siger Pernille Fruensgaard Øe.

Jobbet hedder Director of Strategic Planning og medlem af kontaktledelsen. Hun skal lede en plannerafdeling, hvor hensigten er, at den skal vokse.

“Det er absolut planen – vi har blot ønsket at finde den rigtige leder først,” siger adm. dir. Steffen Hjaltelin og tilføjer.

“Vi vil dog fortsat arbejde efter en model, hvor vi trækker på free-lance plannere, fordi det kan være rigtigt i forhold til meget specifikke opgaver. Men det bliver selvfølgelig under Pernilles ledelse.”

Pernille Fruensgaard Øe kom til Partners efter en årrække hos Carat, hvor hun de sidste år var med til at opbygge strategi-bureauet Carat Deep Blue. Strategi og planning har således været noget, hun har brændt for længe, og hun er da også flittig som både forfatter og klummeskribent og har desuden fungeret som ekstern lektor på Århus Universitet.

“Pernille er født ud af den digitale verden og derfor en planner med det helt rigtige fortegn i forhold til vores bureau,” siger Steffen Hjaltelin og fremhæver desuden ansættelsen af hende som et led i bureauets fokus på at tiltrække flere seniorkompetencer.

Lige efter årsskiftet hentede man således også en ny kontaktdirektør – på bureauet hedder det client service director – i skikkelse af Andreas Hansen, der kom fra et job som kontaktdirektør Halbye Kaag JWT.

Kommentarer

  1. Det bliver nok ikke helt nemt at finde ‘seniorkompetencer’ der er så forelskede i Venstre, som det kræver at jobbe hos Hjaltelin.

  2. Havkatten tror, at det bliver svært? Skulle der virkelig være så få mennesker, der på trods af deres kompetencer har så forudfattede meninger, at de er ude af stand til at skille tingene ad? I think not!

  3. Spørgsmålet er, om Hjaltelin er i stand til skille tingene ad. I think not…

  4. “Mr Saatchi, you made the Labour don’t work campaign. Are you a conservative?”

    “I once made a very succesful anti-smoking campaign smoking two packs a day. How sweet of you to think that advertising comes from the heart.”

    Havkat, du snakker som du har forstand til.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club