Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Branchen har et sprog - men hvad sker der, hvis man konfronterer folk på gaden med buzz-ordene?

Bureauer lever af at lave reklame for kunderne – men det for det meste som med skomagerens børn. De fleste bureauer har rigtig svært ved at lave reklame for sig selv.

Kunde & Co og Mensch hører til undtagelserne, mens Mindshare i det seneste års tid også har søgt at gøre opmærksom på sig selv.

Nu har Hjaltelin Stahl så forsøgt sig med en promo-video.

Bureauet er et af de mest fremstormende. Da annoncører for et par måneder siden i en CMO Trendanalyse fra MyResearch blev bedt om uhjulpet at nævne et bureau, som de mente havde været gode til at møde branchens udfordringer, så toppede Hjaltelin Stahl klart.

Bureauet toppede også MyImage i januar – hvor man bl.a. også toppede på at være bedst til at integrere kommunikationsløsninger.

Hjaltelin Stahl færdes således hjemmevant blandt omnichannel, cross-media, call to action o.s.v.

Men i videoen har man taget all buzzen og konfronteret almindelige mennesker på gaden med dem. Det er blevet ganske underholdende.

https://www.youtube.com/watch?v=7Km-Z8oR0VU

Kommentarer

  1. Jeg synes til gengæld overhoved ikke, det er sjovt. Så jeg kan ikke lide det. 1-1 🙂

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club