Af Peter Engholm, journalist

Bureauet har sagt farvel til syv medarbejdere, heriblandt executive creative director Simon Engstrøm. Samtidig er der rokeret i den øverste kreative ledelse, og en ny kreativ direktør er tiltrådt.

Coronavirussen har gjort et stort indhug blandt bureauer og annoncører. Men når Hjaltelin Stahl, der fem år i træk har toppet blandt annoncørerne i Imageanalysen fra MyResearch, skærer syv ud af 135 medarbejdere, så skyldes det ikke corona, men kundetab fra efteråret.

”Vi mistede Synoptik og Scanlines. Og det betyder, at vi har måttet se på hele holdet – og skære i truppen. Coronavirussen har så gjort, at vi har været længere om at fylde hullet ud efter de mistede kunder. Det har udskudt vores comeback til fordums styrke,” siger Jens Peter Jensen, CEO i Hjaltelin Stahl.

Bureauets executive creative director er blandt dem, som man har sagt farvel til. Simon Engstrøm kom til Hjaltelin Stahl for to år siden med opgaven om at fremme kreativiteten. Men nu er han altså stoppet.

Samtidig har Hjaltelin Stahl foretaget en rokade i den øverste kreative ledelse. Det betyder, at Nicolai Stahl er blevet creative chairman fortsat på fuld på bureauet, men med mere internationalt fokus. Svenske Adam Kerj er blevet fastansat og har fået titlen chief creative officer.

”Adam Kerj er CCO i Accenture Interactive Nordics og kom til os ved årsskiftet som interim med det øverste operationelle kreative ansvar. Denne rolle er nu blevet fast på bureauet. Og altså med CCO-titlen,” siger Jens Peter Jensen.

Adam Kerj er en tung kreativ profil med et ganske imponerende cv – bl.a. som CCO hos McCann Worldgroup og JWT i New York. Og så kender han den danske bureauverden fra tre år hos Leo Burnett i København som creative director frem til 1997.

 

Adam Kerj

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club