Seligemig er et bureaunavn, der har givet anledning til anderledes overskrifter et par gange. Sådan bliver det også denne gang, men for at det skal give mening, er det nødvendigt med en lettere omskrivning. Nu bliver det Hørligemig.
Det drejer sig om HBOs serie Masters of Sex, der omhandler forskerne William Masters og Virginia Johnson og deres undersøgelse af hvad der sker når vi har sex.
Eksperimentet handler om at simulere en orgasme, og det kan man gøre på to måder: enten ved at gå ind på sitet www.mastersexperiment.com eller ved at benytte en af de bokse, der er opstillet i de fire nordiske hovedstæder. Om dagen i bybilledet – om natten på natklubber.
Foreløbig har 500 gjort det, og det synes Seligemigs ejer, Simon Engstrøm, er ret godt.
“For det er jo en ret grænseoverskridende ting at gøre,” siger Simon Engstrøm.
Og ja – bureauer skal bruge deres kunders produkter, så Simon Engstrøm og de andre på Seligemig er blandt de 500. Men det er selvfølgelig anonymt.
På sitet kan man rate de simulerede orgasmer, og på de sociale medier er der et konkurrence-element blandt de fire lande.
“Men det er et eksperiment – ikke en konkurrence – og derfor er der ikke som sådan en konkurrence med præmier i spil,” siger Simon Engstrøm.
Eksperimentet er omdrejningspunktet i markedsføringen – men det er blevet bakket op med en række elementer som doorhangers, posters, outdoor og bannere.
Det er i øvrigt anden gang inden for kort tid, at danske reklamefolk gør sig bemærket med orgasmer i markedsføringen. Philip Einstein Lipski står bag en kampagne for Lars Von Triers nye film Nymphomaniac, der leger med orgasmer og har vakt opsigt i USA.