Holstebro-bureauer rykker tættere sammen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Et fællesskab af bureauer fungerer så godt, at man nu samlet udvider med flere medarbejdere.

Finanskrisen har gjort sit tydelige indhug i reklamebranchen. Men i Erhvervsparken Nupark i Holstebro har tre bureauer fundet opskriften på vækst: At rykke tæt sammen samt at arbejde tæt sammen – og hver for sig.

Trioen består af reklame- og webbureauerne 70/30 Visuel Kommunikation + Kreativ Branding, Tornvig & Co. Markedsføring og Kommunikation samt Metalab.

”Fordelen for kunderne er, at de kun skal henvende sig ét sted for at få adgang til stærke kompetencer på alle felter inden for bl.a. hjemmesider, webshops og printkampagner”, siger Per Henriksen, der ejer 70/30 og som netop har udvidet med  Britt Madsen, så bureauet nu har tre ansatte. Hun kommer fra et job som grafisk designer hos daværende Tilsted Communications.

Også Tornvig & Co. Markedsføring og Kommunikation oplever øget efterspørgsel og har netop ansat Louise Rindom som projektleder og tekstforfatter.

De tre bureauer har både egne og fælles kunder, og blandt de fælles kunder finder man både lokale, regionale og nationale aktører, bl.a. JKE Design, ITW Byg, Jysk og Dansk Fitness.