Af Peter Engholm 25@mail.dk

De digitale medier skal fremover være et kerneelement i kædens salgs- og marketingaktiviteter. Home arbejder normalt med Kunde & Co, men har nu også valgt et webbureau som arbejdspartner.

Selv om danskerne bruger mere og mere tid online, når det gælder køb og salg af bolig, er det stadig de analoge medier som print, outdoor og tv, der udgør størstedelen af mæglernes marketingindsats.

Men den digitale udbredelse fortsætter i form af mobile platforme, eksekvering på sociale platforme og en stigende åbenhed omkring bolig- og salgsdata. Derfor har ejendomsmæglerkæden Home valgt Zupa som samarbejdspartner på området.

Home har i forvejen Kunde & Co som bureau, men det er ikke i dag lykkedes at få en kommentar fra Hans Trautner, der er salgs- og marketingchef i Home, om hvordan – eller hvorvidt – valget af webbureau påvirker samarbejdet med Kunde.

I en pressemeddelelse begrunder Hans Trautner valget af Zupa således:

“Vi skal naturligvis være til stede der, hvor købere og sælgere er. Og det er i stigende omfang online. Det tager vi konsekvensen af og har derfor sat gang i en proces, der skal udvikle vores produkter, markedsføring og kanaler med løsninger, der er baseret på de digitale muligheder. Vores valg af bureau afspejler ambitionen om at lede og drive markedet.”

Opgaven for Zupa bliver – forklarer Hans Trautner – forholdsvis enkel, men ekstremt vigtig for Home: Nemlig at konvertere opmærksomhed til forretning:

“Zupa har med flere løsninger bevist, at de kan skabe markedsføring, der genererer opmærksomhed, trækker trafik og skaber forretning, og det vil vi udnytte til gavn for både boligsælgere og os som mæglerkæde. Vi glæder os til løbende at kunne præsentere eksempler på, hvordan vi udvikler os i takt med markedet”, siger Hans Trautner.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club