”Quietly Brilliant” hed sloganet i sin tid for taiwanesiske HTC, men siden har der været lige lovlig stille for mobilproducenten.
Nu skruer selskabet op for larmen og har sikret sig Robert Downey Jr.s medvirken de kommende år, som front i en kampagne med budget i – skriver Kreativtforum.no – milliard-klassen.
I bedste Hollywood-stil har selskabet lanceret en teaser til reklamefilmene, og i løbet af et døgn har over 500.000 været et smut forbi og se skuespilleren som synsk type i et bestyrelses-lokale. Det gør filmen til en af de mest seete – og i øvrigt også delte – reklamer på kloden lige nu.
Bureauet bag kampagnen er 171 Worldwide, og den ironiske distance, Robert Downey Jr. leverer så let på lærredet, bruges også i tilgangen til brandet: HTC kan være en forkortelse for så pokkers meget. I første omgang “Humongous Tinfoil Catamaran” og “Here’s To Chancge”.
https://www.youtube.com/watch?v=UpGUV6ZrYFw
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UpGUV6ZrYFw