Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet overtager ansvaret for al kommunikation på det danske og tyske marked.

PRD er både et kommunikations-, branding- og produktionsbureau – og som om bureautypen ikke er lang nok, så bliver også kundelisten lidt længere.

PRD indgår samarbejde med Hummel og overtager ansvaret for al kommunikation på det danske og tyske marked. Tidligere har ThinkPR stået for den klassiske PR-del – dén rolle overtager PRD og får samtidig en koordinerende rolle for det danske sports- og fashionbrands internationale kommunikation.

Mere officielt skal PRD fungere som lead kommunikationsbureau i Danmark og Tyskland og bl.a. bistå med PR og kommunikation samt være hovedansvarlig for presse- og consumer relaterede produktioner og events. På det tyske marked bliver samarbejdspartneren Nicole Weber Communications, der er et af de mest profilerede kommunikationsbureauer i Tyskland.

Hummel blev grundlagt i 1923 og er af tysk oprindelse, men har siden`70erne været et danskejet brand. I dansk regi har Hummel et større portefølje af klubsponsorater og har en stærkt omtalt CSR-strategi kaldet “Company Karma”.

“Vi har længe ledt efter den rigtige og relevante samarbejdspartner, der kan hjælpe os med at målrette og skabe synergi i vores overordnede kommunikation og budskaber. PRD er blevet valgt på baggrund af sit store erfaringsgrundlag med internationale kunder og sin målrettede tilgang til strategisk kommunikation og PR,” siger Henning Nielsen CMO for Hummel International Sport & Leisure, i en pressemeddelelse.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club