Debut for bureauskift: Her er Telmores nye kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Hurtigt arbejde: For en måned siden valgte Telmore nyt bureau, og nu er en ny kommunikationsplatform og kampagne klar – med et udtalt gør-det-selv element. Se tv-filmen her.

I midten af sidste måned afsluttede Telmore en bureaukonkurrence med Zupa Recommended som vinder – og dermed et farvel til det hidtidige bureau; Robert/Boisen & Like-minded.

Ved den lejlighed oplyste marketingchef i Telmore, Dorte Tandrup, at kontraktforhandlingerne var i gang, og endnu ikke lukket, men at bureauet så småt havde taget fat på det første arbejde.

Men selv med en tyvstart er parterne hurtigt på banen, for en ny kommunikationsplatform og ny kampagne er klar – og med dén udfordrer Telmore de fordomme om komplicerede produkter og tvivlsom service, som plager store dele af telebranchen.

”Det behøver ikke være svært”, lyder budskabet i en række film, der involverer rigtige Telmoremedarbejdere og skildrer kundeservice-episoder fra det virkelige liv.

Telmore toppede i sidste uge en undersøgelse, udført af Loyalty Group, over mobilselskaber, hvis kunder klager mindst – og toppede også listen over mobilselskaber med de mest loyale kunder.

Og selskabets ”stærke kundeservice og engagerede medarbejdere” udgør kernen i den kommende kampagne. En række film skildrer dramatiserede historier fra det virkelige liv, hvor en Telmoremedarbejder udviser service-talent ud over det sædvanlige.

”Vi havde forslaget om at bruge vores egne medarbejdere og tage udgangspunkt i egne oplevelser med som forslag i briefen. Og Zupa Recommended kom med et stærkt oplæg på det, så vi kom hurtigt i gang. Vi har hele tiden været afklarede med, at vi ikke ønskede at konstruere en reklame-virkelighed. Kommunikationsplatformen tager derfor udgangspunkt i os selv, og det vi kan. Vi har en ægte kundepassion, og det mener vi faktisk, er et relevant budskab i en telebranche, hvor forbrugertilliden er på højde med brugtvognsforhandlere”, siger Dorte Tandrup.

Den nye platform får tv-premiere onsdag – med en snigpremiere nederst i artiklen – men det er online-tilstedeværelsen, der vejer tungest.

De sandfærdige beretninger suppleres med optagelser af virkelige medarbejdere i et nyopført studie hos Telmore. Som en del af kampagnen skal medarbejderne fremover bruge studiet til at indspille deres egne informationsvideoer til kunderne.

”Telmore har altid selv lavet videoer, men nu bliver de en del af den samlede strategi. Vi har selv bygget et studie – det grønne rum – købt kamera og redigeringsudstyr. Hvis en medarbejder en dag oplever 10 kunder med samme problem, så kan vedkommende booke en tid i det grønne rum og lave en video, der forklarer problemet. Videoerne skal bruges i både markedsføring og kundeservice,” siger Dorte Tandrup.

Tre af videoerne kan ses nederst i artiklen.

Det udtalte gør-det-selv element har dog ikke reduceret det nyvalgte bureaus rolle:

”Zupa Recommended er vores daglige rådgiver. De står bag filmen, de er vores sparringspartner og er inde over digital produktion, f.eks. når vores egne videoer skal implementeres – så vi er tæt på dem,” siger Dorte Tandrup.

Hos Zupa Recommended siger kreativ direktør og partner, Jesper Thomsen:

”Trangen til at udfordre og tænke anderledes er en del af Telmores DNA, og det afspejler kampagnen i både stil og indhold. Derudover har det været vigtigt for os at vise, at medarbejdernes engagement er ægte. Det får vi demonstreret med optagelserne fra det grønne Telmore-studie, hvor de får lov at udfolde sig på deres helt egne præmisser.” 

https://www.youtube.com/watch?v=SxkhrjHg668

https://www.youtube.com/watch?v=-hoCakYe-5w

https://www.youtube.com/watch?v=XiCqCeNDB88