Af peng

Payoff’et er velkendt, men Kohbergs sortiment ikke tilsvarende kendt – derfor revitaliseres brandet med hjælp fra en ældre reality star.

Kohberg har sammen med envision og Nörd skabt en crosschannel kampagne med Sydney Lee i hovedrollen.

Kohberg har i mange år været uløseligt knyttet til det gamle slogan “Hva’ ska’ jeg sige”. Og i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen er det oplagt at dyrke det høje kendskab og revitalisere “Hva’ ska’ jeg sige”. Og vel at mærke slå fast, at Kohberg i dag rent faktisk har meget at sige og nogle nye interessante produkter på markedet. Og hvem er bedre end Sydney Lee til at kommunikere mangfoldighed – eller rettere: at være en nutidig transformation af den gamle Henrik Lykkegaard-figur?

“Det har været vigtig fra start at kunne skabe en ide, forbrugerne gider snakke om. Og her er Sydney Lee en oplagt figur. Samtidig har det også været vigtigt, at tilpasse idéerne til de respektive kanaler, så det giver relevans for brugerne af eksempelvis facebook eller mobilsitet, siger Christian Kirkegaard, kontaktdirektør hos envision, i en pressemeddelelse.

Kampagnen er skabt som en Cross Channel strategi, der sætter forbrugeren i centrum og målretter indholdet til mediet i stedet for at sende samme budskab ud som spredhagl. Så forbrugeren både kan få frokosttips med Sydney Lee på Kohbergs hjemmeside, “Sige det med Sydney” på Facebook, hvor man kan kommentere og ‘like’ andres statusopdateringer med Sydney Lee – og selvfølgelig sidde hjemme i stuen og se tv-reklamen, der forklarer det glade budskab.

Kampagnen er lavet i samarbejde mellem envision, Nörd, M2 film og PR bureauet Kalb og Løvbom.

Kommentarer

  1. Det er sådan en historie, der kan få en til at satse stenhårdt på kun at spise boller fra Schulsatd 🙂

  2. Lee hvad der manglede! På den måde får Koberg helt sikkert færre til at købe deres brød.

  3. Crosschannel bullshit, tjek. Vind en iPad, tjek. Plat Facebook-gimmick, tjek. Umorsomme film, tjek. Et helt menupunkt på sitet til selvforherligelse, tjek.

  4. Super god Kohberg film fra envision! Og for første gang ser jeg Sydney Lee på TV, hvor han faktisk virker helt “ægte”.

  5. Endnu en omgang Bureau- bullshit. Jeg fatter ikke hvordan bureauerne for de stakkels kunder til at hoppe på det ene latterlig stunt efter det andet.. Cross-Channel min bare r… They wish! Kohberg jeg krydser fingre for jer, men denne gang går det ikke. Heldigvis har i en konsekvent direktion så mon ikke der ruller hoveder i marketing denne gang :-/

  6. @ Henrik ? Er der nogen speciel grund, til at du lige fremhæver mig her? Er det fordi du synes, det er forkert af mig, at rose et godt stykke arbejde, fordi det kommer fra et bureau, hvor jeg tidligere har været ansat? Eller? Jeg vil meget gerne høre hvorfor! Og det ville klæde dig, at indsætte et efternavn og evt. en stillingsbetegnelse. Eller måske endda et navn på din evt. arbejdsplads. Jeg glæder mig til at læse mere fra dig.
    – Dennis Evers

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club