Markedsføringsloven sætter rammerne for, hvad virksomheder må i deres markedsføring – men hvornår gælder reglerne egentlig? I dette afsnit forklarer vi, hvilke handlinger der er omfattet af loven, og hvad hensynet bag reglerne er. Du hører også om grænsetilfælde, undtagelser og hvordan markedsføringsloven spiller sammen med anden lovgivning og landegrænser.
Vært: Sabrina Amtrup
Gæst: Andreas Weidemann
Produktion: Christian Poll
Om Forbrugerombudsmandens Podcast
Forbrugerombudsmandens Podcast hjælper virksomheder og andre interesserede med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler.
Værterne Sabrina Amtrup og Christian Poll giver – sammen med kollegaer fra Forbrugerombudsmanden – lytterne et indblik i Forbrugerombudsmandens arbejde. Med konkrete råd og eksempler fra praksis gennemgår de, hvad virksomheder skal være opmærksomme på i deres markedsføring for at holde sig inden for lovens rammer.
Podcasten er udarbejdet af Forbrugerombudsmanden – en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at virksomheder overholder markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning, især ud fra hensynet til forbrugerne.