Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Ny emballage skal sende tankerne tilbage til Riberhus-ostenes lange historie. IDna Group står bag designet.

Riberhus vil gerne være ”lidt bedre end andre gode oste” og samtidig afspejle sin lange historie.

Arla har derfor haft IDna Group på opgaven med at revitalisere ostemærkets emballagedesign, som efter godt et års arbejde nu kan ses i køledisken på både velkendte og nye produkter.

”Vi havde et ønske om at styrke vores position i kategorien for at sikre vækst fremadrettet. Her spiller det stærke Riberhus-dna en vigtig rolle, og vi ville gerne have det tydeligere frem. Da vores kerneforbrugere er traditionsbundne, var det vigtigt for os at sikre, at de stadig kan genkende Riberhus-brandet i køledisken, men med et kvalitetsløft der bedre formidler vores dna,” siger Iben Stenholm, der er senior brand manager hos Arla ifølge en pressemeddelelse.

Historien om Riberhus går tilbage til 1893, hvor bønderne på Ribe-egnen gik sammen om at danne et mejeri tæt på den tyske grænse. Året efter var Ribe Mejeri en realitet og i 1973 blev Riberhus lanceret som mærkevare.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer