If lancerer nordisk kampagne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Opdateret: Forsikringsselskabet blev det nye McCann Copenhagen’s første nye kunde efter skilsmissen. Men den nordiske kampagne er skabt af et svensk bureau.

Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at forsikringsselskaber søger nordiske markedsførings-kampagner.

Det gælder f.eks. både Codan og Tryg, som for nylig har været gennem bureauvalg. og det gælder også If Skadesforsikringsselskab, som netop nu lancerer et nyt markedsføringskoncept, der skal bruges i de fire nordiske lande.

Kampagnen kommer til at køre på en bred palette af medier fra tv til print, internet og direct marketing.

Bureauet bag kampagnen er svenske Forsmann & Bodenfors.

For et lille års tid siden kunne McCann Copenhagen ellers prale med at have landet If som sin første nye kunde efter skilsmissen mellem Propaganda og McCann.

“Vi ledte efter flere ting hos et nyt bureau. Først og fremmest, at kemien er god. Og at vi samtidig får den rigtige sparring på et kreativt og strategisk højt niveau. If er et nordisk brand, men Danmark er et specielt marked med nogle helt særlige udfordringer. Vi er overbeviste om, at McCann kan hjælpe os med de udfordringer i de kommende år,” sagde Rikke Thomsen, marketingchef hos If, dengang.

Adm. dir. Morten Ingemann, McCann, fortæller, at kampagnen fra Forsmann & Bodenfors sker i fin sammenhæng med samarbejdet mellem If i Danmark og McCann.

“Da man valgte Forsmann & Bodenfors, ønskede man specifikt at beholde samarbejdet med os i Danmark, og det er vi selvfølgelig glade for,” siger Morten Ingemann.

Den ny kampagne fokuserer på skadesopgørelsen, og If skriver i en meddelelse, at der er store synergier at hente i at have et reklamekoncept, der fungerer i alle lande.