If lancerer nyt kreativt koncept

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Forsikringsselskabet har med hjælp fra bl.a. Åkestam Holst udviklet et nyt kreativt koncept, der skal styrke Ifs position som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. Se filmene her.

For to år siden skabte Åkestam Holst et nyt kommunikationskoncept til forsikringsselskabet If. Formålet med det nye koncept, som var baseret på kundeløftet ’Ved din side’ var at gøre If til det mest omsorgsfulde forsikringsselskab i Norden.

Nu lancerer If – også sammen med Åkestam Holst – et nyt kreativt koncept, der hedder ’If hjælper meget’. Samtidig lanceres en ny lydidentitet, der er ”baseret på velkendte lyde fra kundernes hverdag,” skriver forsikringsselskabet i en pressemeddelelse.

Det nye kreative koncept skal styrke Ifs position som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab.

”Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet ’Ved din side’ betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid,” siger head of brand, marketing & communication i If, Sumit Malhotra og fortsætter:

”Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt.”

Kampagnen starter i Danmark i dag, den 22. august på TV 2, Nent og Discovery. Desuden har If købet et programsponsorat af Vild med Dans i sæsonen, der snart starter ligesom man kører onlinevideo og radioreklamer.

Kampagnen kører desuden i Sverige, Norge og Finland.

Udover Åkestam Holst har følgende været med i udvikling af kampagnen: 

Reklamebureau: Åkestam Holst
Designbureau: Bold NoA
Produktionsbureau: BKRY NoA
Instruktør: Torbjörn Martin
Produktionsselskab: B-Reel Films
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediebureau: Carat

Se de to første film (ud af fire) her: