Ikano Bolig vælger endnu et bureau

Peter Engholm,
journalist

Sidste forår fik Ikano Bolig ny marketingchef, og hun valgte i efteråret et nyt reklamebureau. Nu følger et nyt mediabureau til selskabet.

Ikano Bolig har valgt Calibrate som sit nye mediabureau. Selskabet er en del af Ikano Group, hvis forretningsområder bl.a. er bank, produktion og forsikring. Gruppen ejes af arvingene efter Ikea-grundlæggeren Ingvar Kamprad.

I april sidste år fik Ikano Bolig ny kommunikations- og marketingchef i form af Magdalena Misiak, der forinden havde været tre år hos Brandhouse. Og i oktober valgte hun, efter en uformel bureaurunde, Orbit Red til bl.a. at bistå med en ny brandplatform. Nu følger så Calibrate som nyt mediabureau.

Ambitionen hos Ikano Bolig rækker ud over at sælge boliger:

”Vi vil ændre den måde, vi bor sammen på og måden, hvorpå vi danner nærvær og fællesskaber,” siger Magdalena Misiak, og her kommer Calibrate så ind:

”Til at hjælpe med marketingdelen på denne rejse har vi brug for en mediebureaupartner, der kan levere faglig rådgivning og forbrugerindsigter i øjenhøjde, og samtidig har stærke mediestrategiske og digitale kompetencer på tværs af de mange platforme, som vi udkommer på,” siger Magdalena Misiak, der i en pressemeddelelse også fremhæver Calibrates transparente forretningsmodel.

Heinrich Thomsen, der er adm. direktør og partner i Calibrate, roser Ikano Bolig for at tænke nyt og anderledes, når de skaber boligområder til danskerne.

”Denne nytænkning oplever vi også tydeligt i vores samarbejde om media og marketing, hvor vi bliver inviteret ind som en aktiv partner til at levere både rådgivning og medieeksekvering på tværs af en række forskellige kanaler,” siger Heinrich Thomsen i pressemeddelelsen.

Ikano Bank har tidligere brugt &Co som reklamebureau og Trekronor som mediabureau.