Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ikea er Årets bedste i Danmark, men også internationalt gør møbelkæden sig bemærket. Eurobest-hæderen overrækkes ved festivalen i Hamborg. d. 8. december.

Det er ikke kun i Danmark, at Ikea i år har gjort sig bemærket ved reklamepriser. Nu er det også offentliggjort, at den svensk-ejede møbelkæde bliver kåret som Årets annoncør ved Eurobest festivalen i Hamborg d. 8. december.

Ikea har gennem årene vundet i alt 31 Eurobest trofæer. Og i 2003 vandt Ikea verdens fineste reklamepris i form af en Grand Prix i Cannes.

“Ikea støtter helhjertet det kreative output fra deres bureauer, og resultatet har været en del exceptionel kommunikation, som altid er tro med brandets værdier,” siger Philip Thomas, der er CEO for Eurobest-festivalen.

I Danmark vandt “kvalitetstestet af hverdagen” for nylig prisen som årets mest effektive kampagne, og tidligere vandt kampagnen også film-prisen, True Award. Med både effekt- og kreative priser fremstår Ikeas danske kampagne således som Årets suverænt bedste.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club