Digitalbureauet Impact, der skiftede navn sidste år fra webdanmark.com, har mistet sin marketing director efter 8 måneder.
Jesper Lykkegaard Halliday blev ansat ved årets start, men er netop startet i et job som global marketing director i softwarehuset uCommerce.
Før Impact var Jesper Lykkegaard Halliday ansat som hos danske Sitecore, der i foråret blev overtaget af den svenske kapitalfond, EQT, for 7,5 milliarder kroner.
Det er en fordel for uCommerce, at den nye global marketing director har været hos Sitecore og har erfaring med softwarebranchen generelt, siger partner i uCommerce Martin Sandvad:
“uCommerce er en e-handelsplatform, der integrerer til Umbraco og Sitecore, og det er klart at med Jesper ombord, får vi ikke bare en ressource ind, der ved en masse om branchen og om Sitecore, men også en person, der ved hvad det vil sige at bygge og drive en succesfuld marketingmaskine i en softwarevirksomhed”, siger Martin Sandvad der er Partner i uCommerce.
Jesper Lykkegaard Halliday forklarer selv om sit hurtige jobskifte:
“Jeg måtte sande, at det er produktmarketing og ikke mindst leadgenerering jeg brænder for, hvilket simpelt er grunden til mit skifte” og han fortsætter om sit nye job:
“Jeg ser for mig en etableret softwarevirksomhed som godt nok stadig er lille, men hvor vækstpotentialet er helt enormt. Der kører globalt mere end 2.000 websites derude, der har valgt at basere deres e-handelsløsning på uCommerce-platformen, så der er bestemt allerede kunder i butikken. Og det er altså ikke små virksomheder vi taler om her; det er brands som Heinz, Faber-Castell, BiC og Emirates der er på listen over kunder, og jeg glæder mig kun til at komme ind og være med til at vækste butikken yderligere”, siger Jesper Lykkegaard Halliday og fortsætter:
uCommerce har har hovedkontor i Aarhus og har netop åbnet kontor i Boston i USA. Der er 15 ansatte, deriblandt et par stykker ansat i England og Australien.