Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Bureauets formand, Tim Frank Andersen, skal drive selskabet sammen med en dansker i USA.

In2media etablerer nu en dansk afdeling af den amerikanske virksomhed Prehype. Det sker sammen med danske Henrik Werdelin, der har base i USA, og In2medias bestyrelsesformand, Tim Frank Andersen, skal drive Prehype i Danmark.

Målet for Prehype i Danmark er at styrke etablerede danske virksomheder med at udvikle nye produkter og starte nye forretningsområder op – fortrinsvis med afsæt i internettet.

“I Danmark mærker vi, at flere af vores kunder ønsker hjælp til at blive mere agile og blive i stand til hurtigere at bringe nye produkter i markedet. Dem vil vi gerne tilføre digital knowhow og spidskompetence i produktudviklingen”, siger Tim Frank Andersen.

Prehype skal udover at hjælpe andre, også selv starte egne virksomheder op.

“Vi får hele tiden nye ideer, men de er ofte for radikale til vore kunder. Derfor ser vi gode muligheder i at etablere egne start-ups”, siger Henrik Werdeling, der er med til at starte Prehype.

Henrik Werdelin er kåret til en af verdens 100 mest kreative personer af magasinet Fast Company. Senest var Werdelin med i Hot Potato i New York, der blev solgt til Facebook.

Ifølge Børsen er det hensigten, at der følger flere partnere i Danmark (Børsen Digital, p. 38-39 og pressemeddelelse).

 

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club