Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk
In2media og Baby er flyttet sammen. her dagens tilstedeværende medarbejdere.

Både In2media og Baby kom ud med et stærkt resultat, og nu er de flyttet sammen for at skabe en gruppe med betydelige muskler

Sidste år kom In2media tilbage i vækstsporet – og det har man holdt fast i. Samtidig præsterede Baby også fortsat fremgang, og med det udgangspunkt har de to bureauer formet en gruppe, der repræsenterer betydelige muskler.

Set som gruppe viser det netop indleverede regnskab markant vækst – omsætningen er steget med 12 mio. kr. – og en endnu mere markant fremgang på bundlinjen.

45 pct. af omsætningsfremgangen er endt på bundlinjen, hvilket er et virkelig stærkt resultat.

In2media har længe ejet en andel af og haft et tæt samarbejde med Baby. De har også boet i samme ejendom men dog opretholdt hver deres lokaler.

Men nu er de to bureauer så flyttet endegyldigt sammen, så man kan arbejde sømløst sammen.

De vil fortsat arbejde under hver deres brand, men økonomisk vil de ses som en gruppe, og når man lægger alle tallene sammen, så bliver In2media Group så stor, at den stempler ind i bureauernes økonomiske Superliga, der rummer de ca. 10 pct. af danske bureauer, som har en bruttoavance over 50 mio. kr.

Gruppen består af tre bureauer:

In2media, der har fokus på forretningsudvikling og som har en bredere og dybere relation til kunderne.

Insilico, der arbejder med udvikling og implementering af de digitale opgaver.

Og så Baby, som har udviklet sig fra at arbejde fokuseret på de digitale og sociale medier til at være et strategisk og kreativt lead bureau, der hjælper virksomheder med at udvikle og implementere koncepter og indhold, der skaber synergi og effekt på tværs af platforme og medier.

Baby kan således både være involveret i produktion og eksekvering af content relevant for de platforme der udvikles i in2media samt styrke den dybere relation til kunderne, hvor det gælder grundlæggende strategiske arbejde og forståelse for kunderejsen.

“Vi har arbejdet meget sammen i flere år, hvor vi sad på hver sin etage, og kørte lidt mere adskilt. Alle bureauerne har deres egne kunder, og sådan fortsætter det, men vi konstaterede også, at vi brugte meget tid på trappen, og at vi løb ind i problemstillinger med dobbelt-arbejde over for kunderne,” siger adm. dir. Mads Toft, Baby, og fortsætter:

“Det er hverken hensigtsmæssigt for os eller for kunderne, og samtidig har vi også udviklet os, så grundlaget for at flytte sammen og arbejde meget mere integreret er blevet bedre og bedre.”

In2medias adm. dir. Andreas B. Iversen taler om at forstå det digitale økosystem.

“Vores relationer går til flere stakeholders hos virksomhederne – ikke kun marketing, men også f.eks. IT. Så der er siloer hos kunderne, hvor vi skal kunne hjælpe med at bringe projekterne igennem hurtigere og mere effektivt.” Han fortsætter:

“Det digitale økosystem spænder lige fra det stærkt IT-orienterede, hvor vi møder andre leverandører, der er meget større end os, til det at kunne levere relevant og godt indhold ind til de digitale platforme. Samtidig er der et ønske om at kunne agere meget hurtigt i markedet, og det er vi godt rustet til at kunne gøre, når vi kan tilbyde et bredt og integreret produkt.”

Andreas B. Iversen fremhæver desuden konceptet med corporate garager, som In2media praktiserer tiltagende, og som øger effektiviteten i forhold til at få bragt projekter igennem.

Corporate garager handler om, at In2media sender nogle konsulenter ud og sidde hos kunderne.

Omfanget af samarbejde kan aflæses i regnskaberne. Kigger man på de tre bureauer enkeltvis, så havde de tilsammen en omsætning på ca. 90 mio. kr., mens det konsoliderede grupperegnskab viser en omsætning på knap 69 mio. kr.

Der er fremgang på både top- og bundlinje i alle tre bureauer, mens gruppen altså voksede med 22 pct. svarende til godt 12 mio. kr.

Kigger man på bruttoavancen, så var væksten på 25 pct. – lig med knap 12 mio. kr.

Andreas B. Iversen fokuserer dog på omsætning frem for på bruttoavance.

Forskellen på omsætning og bruttoavance er den post, der hedder eksternt varekøb.

“Men vores varekøb er ikke noget, vi køber ind på vegne af kunderne. Det er i langt højere grad free-lancere og leverandører, som indgår som en del af vores leverance, men som er en mere fleksibel ressource,” siger Andreas B. Iversen.

In2media Group

  • Omsætning 68,825 mio. kr. +22,0 pct.
  • Bruttoavance 58,321 mio. kr. +25,1 pct.
  • Resultat af primær drift +9,254 mio. kr. +153 pct.

In2media

  • Omsætning 51,111 mio. kr. +29 pct.
  • Bruttoavance 25,762 mio. kr. +1,3 pct.
  • Resultat af primær drift +4,720 mio. kr. +67 pct.

Insilico

  • Omsætning 22,259 mio. kr. +77 pct.
  • Bruttoavance 20,060 mio. kr. +81,9 pct.
  • Resultat af primær drift +2,439 mio. kr. (-0,304 mio. året før)

Baby

  • Omsætning 17,080 mio. kr. +16 pct.
  • Bruttoavance 12,499 mio. kr. +23 pct..
  • Resultat af primær drift +1,795 mio. kr. +118 pct.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club