In2media fik en tidlig julegave, da iPad app’en for Danske Bank blev lanceret i begyndelsen af december. og samme dag lagde sig øverst i App Store. Banken selv betegnede den positive modtagelse som ‘overvældende’.
Med premieren på app’en kom det således frem, at In2media langt tidligere på året – i al stilfærdighed – havde fået Danske Bank på kundelisten.
Men de gode nyheder for bureauet går længere tilbage, hvilket man kan se af det netop afleverede regnskab, der sluttede 30. juni 2011. Det viser en meget markant vækst og en imponerenede udvikling på bundlinjen. Faktisk skal man helt tilbage til en – i mere end én forstand – kold vinter for to år siden for at se rynkede bryn hos In2media.
“Siden indgangen til 2010 har vi haft fuld kraft frem. Vi mærker en stigende efterspørgsel blandt virksomhederne for at styrke den digitale tilstedeværelse på tværs af kanaler – eller formuleret lidt finere: At lave digital innovation inden for kundens produkt, service og salg. Og vi ser jo, at også virksomheder under pres har behov for digitale investeringer,” siger Andreas B. Iversen, adm. direktør i In2media.
Væksten gælder både inden for mobil og apps, hvor bureauet har leveret løsninger til bl.a. PFA, Bestseller, Swatch og YouSee.
Normalt opgør man et bureaus bruttoavance ved at trække eksternt varekøb fra omsætningen. Andreas B. Iversen fremhæver, at In2medias varekøb bl.a. omfatter free-lancere, så omsætningen reelt kan betragtes som bruttoavancen. Vurderet på den måde er bureauet således 6 mio. kr. større. Hvad enten man taler om bruttoavance eller omsætning, så er der under alle omstændigheder tale om en flot udvikling.
Og hvad angår størrelse, så har In2media valgt at sikre en bred tilstedeværelse i forhold til kompetencer gennem udvalgte delejerskaber og strategiske partnere.
In2media har et medejerskab i både app-huset InSilico og Attention Film. Dertil kommer strategiske partnerskaber med Responsive – med Andreas B. Iversens ord: “Fordi dialog og det digitale bare passer godt sammen” – og med ContentCph, aktiveringsbureauet med branded content og sociale medier.
“Vi deler medarbejdere med Responsive og ContentCph, og med de både faste og strategiske partnere er det samlede medarbejdertal omtrent dobbelt-op i forhold til In2media alene,” siger Andreas B. Iversen.
Det betyder, at In2media sammen med legekammerater nærmer sig 100 medarbejdere.
Nøgletal for In2media
- Bruttoavancen 26,606 mio. kr. +55,3 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 858.258 kr. +30,3 pct.
- Lønandel 60,1 (78,3)
- Resultat af primær drift +6,188 mio. kr. (-0,254 mio. året før)