Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om total mangel på interesse for reklamesalg til biler i Aarhus. Samt om kommunikationsbureau, der markedsfører sig til markant vækst.

Aarhus Kommune ville gerne indgå en aftale med et bureau om at sælge reklamepladser på kommunens 635 små og store køretøjer, men da udbudsfristen udløb den 15. november, havde ikke en eneste budt på opgaven.

Beslutningen om at sælge reklameplads på bilerne var en del af det særlige sparekatalog på det sociale område, som byrådet vedtog i januar.

»Det er ikke godt, det her. Vi har jo budgetteret med at få penge fra salget af reklamer. Det er skuffende og trist, og nu må forligspartierne sætte sig ned og overveje, hvad vi så gør,« siger Jette Skive til Aarhus Stiftstidende (Aarhus Stiftstidende, 5. december).

Markant vækst til Aarhus bureau

Publico Kommunikation i Aarhus har øget sin bruttofortjeneste med 37 procent til 3,7 mio. kroner i 10/11 fra 2,7 mio. kroner året før. Overskuddet før skat er vokset markant til 616.000 kroner fra 18.000 kroner .

“En del af forklaringen på væksten er, at vi har taget vores egen medicin og markedsført os selv mere massivt. Det har betydet, at vi har erobret markedsandele i et ellers vigende marked”, siger Uffe Lyngaa, direktør i Publico Kommunikation til Børsen.

Bureauet var en af 19 bureauer, der i år blev kåret som gazelle-virksomhed (Børsen, p. 16).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club