16 shortlistede, 1 sølvløve og 3 af bronze. Det var resultatet for danske bureauer i de mange konkurrencer i Cannes. Og det er med UncleGrey som det klart dominerende bureau: 9 af de 16 shortlister, sølvløven og 2 af 3 bronzeløver.
Den situation blev der ikke ændret på tirsdag aften, da der blev uddelt priser i 5 konkurrencer: Media, PR, Outdoor, Glass og Creative Effectiveness. Det betyder at de danske resultater foreløbig ser således ud:
Løver
Sølv
• Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
Bronze
• Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
Shortlistede
• Media: Mediacom med The Modern Art of Coffee for Nescafé
• Media: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
• PR: Robert/Boisen og Essencius med The Valentine Experiment for Anthon Berg
• Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF
• Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon
• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber
• Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket
• Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket
• Design: Land Designlab med Hanger Card for the Osti 01 Cheese Planner for Osti
• Design: Hello Monday med The DNA Project for J.Views
• Product Design: Kilo Design og Aiaiai med TMA-3 Modular Headphone System for Aiaiai
Onsdag uddeles der priser i Design, Product Design, Radio og Cyber, mens Film og Creative Data shortlisterne kommer torsdag.