Ingen danske løver i 5 konkurrencer

FiG

Cannes 2015: Tirsdag aften blev der uddelt awards i 5 konkurrencer. Men det blev uden dansk islæt.

16 shortlistede, 1 sølvløve og 3 af bronze. Det var resultatet for danske bureauer i de mange konkurrencer i Cannes. Og det er med UncleGrey som det klart dominerende bureau: 9 af de 16 shortlister, sølvløven og 2 af 3 bronzeløver.

Den situation blev der ikke ændret på tirsdag aften, da der blev uddelt priser i 5 konkurrencer: Media, PR, Outdoor, Glass og Creative Effectiveness. Det betyder at de danske resultater foreløbig ser således ud:

Løver

Sølv

• Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

Bronze

• Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF

• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

Shortlistede

• Media: Mediacom med The Modern Art of Coffee for Nescafé

• Media: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF

• PR: Robert/Boisen og Essencius med The Valentine Experiment for Anthon Berg

• Promo & Activation: Ogilvy (Geometry) med Content Extinct for WWF

• Promo & Activation: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

• Mobile: UncleGrey med Canon Gig App for Canon

• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber

• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber

• Cyber: UncleGrey med Weber BBQ Culture for Weber

• Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket

• Design: UncleGrey med The Council Identity for Grey-netværket

• Design: Land Designlab med Hanger Card for the Osti 01 Cheese Planner for Osti

• Design: Hello Monday med The DNA Project for J.Views

• Product Design: Kilo Design og Aiaiai med TMA-3 Modular Headphone System for Aiaiai

Onsdag uddeles der priser i Design, Product Design, Radio og Cyber, mens Film og Creative Data shortlisterne kommer torsdag.