Budgettet var stort – 12 mio. kr. – men ambitionerne var også høje, da A.P. Møller Mærsk igangsatte produktionen af en ny 12 min lang corporate film.
Den skulle sætte en ny standard for den slags film og opgaven blev tildelt Copenhagen Film Company.
Præsentationen gav massiv omtale – men anmeldelserne faldt ikke lige frem på halen over filmen.
Det gør juryerne så til gengæld i forskellige pris-uddelinger. I hvert fald har Copenhagen Film Comapny i denne uge høstet hele fem priser for deres arbejde for Maersk.
Mandag tikkede nyheden ind om, at selskabet havde vundet en Platinum Award statuette på den internationale Hermes Awards for filmen “We Make Change Happen” i kategorien “Corporate Image”.
Tirsdag kom der så brev om endnu to Gold Awards of Excellence for Maersk-filmen “We Are Maersk” i kategorierne “Corporate Image” og “Videography/Cinematography” samt en Silver Award of Excellence for “We Make Change Happen” i kategorien “Business to Business” på den amerikanske “The Communicator Awards”.
Endelig blev det så til yderligere en Gold Award ved WorldMediaFestival i Hamburg i kategorien Corporate TV, customer orientated for “We Are Maersk”.
“We Are Maersk” er blevet set af op mod 250.000 siden premieren den 26. januar 2012. Det er en fornøjelse at opleve den store interesse, der er for filmen, og nu også anerkendelsen gennem de her fem priser. Det understøtter os i, at idéen om at fokusere mere på, hvordan en virksomhed arbejder frem for, hvad en virksomhed arbejder med, har været rigtig,” siger René Strandbygaard, Chef for Corporate afdelingen i Copenhagen Film Company.