Det danske digitale bureau Vertic med kontorer flere steder i verden opruster nu på bestyrelsesniveau. Det sker i skikkelse af Tim Love, der indtræder i bureauets bestyrelse.
Tim Love sad med titlen vice chairman i den øverste ledergruppe for Omnicom, der er en af verdens største bureaugrupper omfattende bureauer som OMD, DDB, BBDO og TBWA. Da han valgte at stoppe tidligere i år, havde han ansvaret for Omnicom i Asien og Pacific.
Hos Vertic forventer adm. dir. Sebastian Jespersen, at Tim Love vil bidrage til at accelerere bureauets globalisering.
“Jeg mødte Tim Love for 10 måneder siden ved et arrangement i Singapore. Han har en helt unik indsigt og forståelse for markeder som Kina og Indien, der sammen med hans globale netværk af potentielle samarbejdspartnere og kunder bevirker at jeg har store forventninger til at hans tilstedeværelse og rådgivning positivt vil påvirke vores topline og position i markedet,” siger Sebastian Jespersen og fortsætter:
“Tim Love har været 40 år i branchen, men er fortsat utrolig nysgerrig og interesseret i at lære og har en fantastisk evne til at perspektivere og relatere til Vertics udfordringer og problemstillinger.”
Tim Love taler selv om konstant at huske at turde drømme stort, og at han ikke tvivler på, at Vertic vil være et af de bureauer, der vil redfinere bureau-modellen.
“Gennem mange år i ledelsen for Omnicom Worldwide har jeg haft muligheden for at opleve udviklingen af reklame fra trykte annoncer til den digitale verden, og muligheden for at være med på den fortsatte rejse sammen med et bureau, der er født digitalt og som har globale ambitioner var uimodståelig,” siger Tim Love.