Internationale priser til Valtech og Advice

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Priserne er opnået i henholdsvis en rekrutterings-konkurrence og en amerikansk website konkurrence. Også Novo og LBi er blevet hædret.

Bureaubranchen har rige muligheder for at deltage i konkurrencer – og dermed vinde priser.

Flere danske bureauer kan lige nu glæde sig over at have fået udbytte af indsendelserne.

Mest glade er de nok hos Valtech, der opnåede to førstepriser i WebAwards, der uddeles af The Web Marketing Association. Priserne er givet for:

  • Best Design website 2012 for normann-copenhagen.com
  • Best Electronic website 2012 for Jabra.com

Novo Nordisk og LBi Denmark er også blevet belønnet  – dog ikke med de fineste priser. LBi Denmark fik en såkaldt ‘outstanding website’ for We are Maersk. Og Novo Nordisk fik ‘Family Standard of Excellence’ for Norditropin Patient Site.

Det er 16. år WebAward løber af stablen og mere end 2.000 indsendte hjemmesider fra 42 lande blev i år bedømt.

Advice A/S har i samarbejde med Green Cph vundet tre priser i en international konkurrence for rekrutteringskommunikation for sin rekrutterings- og imagekampagne for hjemmeværnet.

Det drejer sig om kampagnen Stiller du op, når det gælder?, som skal fremme hjemmeværnets image og rekrutteringspotentialet blandt 18-35-årige.

Advice vandt Grand Prize i kategorien global kommunikation for et biospot lavet i samarbejde med produktionsselskabet Green Cph.

Derudover blev det til en førsteplads i kategorien Interactive Media for spottet og supplerende portrætfilm samt en tredjeplads i kategorien Print Media.

I mere end 30 år har Creative Excellence Awards hyldet personer og reklamebureauer inden for rekrutteringskommunikation ved en årlig prisuddeling i Florida, USA.