Internetbutik har succes uden bureauhjælp

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men det betyder ikke, at fremtiden ikke kan indebære et bureaubehov. Lige nu kører det dog fint med egen hjælp.

En stor artikel i Berlingske om et aggressivt udspil fra dagligvare netbutikken Nemlig.com, som vil matche discount-kædernes priser skabte travlhed hos selskabet.

Da Bureaubiz ringede stod DR og var i gang med optagelser, mens TV 2 var på vej. Guldrandet PR og hvad skal man så med markedsføring?

Men selvfølgelig skal opmærksomheden følges op, og travlheden hos Nemlig.com dækker ikke kun over at tage sig af tv-journalister. I marketingafdelingen arbejder man på højtryk med at gøre weekendens kampagner færdige.

“Vi har traditionelt være synlige på print, men selvfølgelig skal det nye udspil følges op markedsførings-mæssigt. Her har vi besluttet at øge vores tilstedeværelse i den digitale verden. Det giver mest mening at øge her, hvor det er let at klikke sig videre til vores site,” siger salgs- markedsføringschef, Rikke Søgård.

Rikke Søgård erkender dog, at det ikke nødvendigvis kan fortsætte på den måde.

“Vi har nogle overvejelser om en mere langsigtet kampagnestrategi, hvor det kan blive nødvendigt at finde nogen til at hjælpe os. F.eks. er vi ikke rustet til at gå på tv, og hvis vi skal det, så skal der også tænkes mere over, hvordan det skal gøres,” siger Rikke Søgård.