Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Samtidig ændres konkurrencen på en række områder.

Det bliver den øverste chef for IPG’s mediabureauer, Universal McCann og Initiative, Nick Brien, der kommer til at lede juryen i forbindelse med dette års media-konkurrence i Cannes.

Før han kom helt til tops stod han i spidsen for Universal McCann, og han havde således ansvaret for bureauet, da det i 2006 vandt Grand Prix i konkurrencen for arbejdet med Lynxjet.

Samtidig annoncerer festival-arrangørerne, at der vil ske nogle ændringer i kategorier, kravene til indsendelse samt bedømmelseskriterierne.

Fremover vil indsigt/strategi/ide samt resultater udgøre 35 pct., mens den kreative ide vil udgøre 30pct..

Desuden understreges det, at krediteringen vil blive ændret, således at mediebureauet bliver fremhævet uanset, hvem der har indsendt arbejdet.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club