Irma åbner “lille” nyt butikskoncept

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Lille Irma er udviklet med og for kunderne. Tanken bag konceptet er at man vil være mere relevant for kunderne.

Irma vil åbne 20 nye butikker under navnet Lille Irma. Den første butik slår dørene op i morgen lørdag på Østerbrogade i København. Det skriver Berlingske.

Butikkerne er et nyt koncept, der er skabt i samarbejde med kunderne og hensigten er at blive mere relevante og skabe mere engagerede kunder.

”Specielt når man taler om lokalbutikker er der et højt engagement, fordi kunderne bor lige i nærheden og kommer der ofte. Derfor tænkte vi at gå mere struktureret til værks og spørge om indretning og sortiment. Det gør vi for at være relevante for kunderne, ” siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj til avisen.

Henning Bahr, detailhandelsekspert fra Retail Institute Scandinavia, tilføjer:

”Man bygger noget helt nyt op med et nyt koncept, som ikke bare er et butiksformat, men også er et fællesskab og en dialog med kernekunder. Det lyder ambitiøst, og det lyder, som om de kan få en masse øvrige kunder med i det fællesskab i et urbant miljø.”

Det nye koncept er opfundet af Irmas salgsdirektør, Allan Kristensen, der har fundet på det i forbindelse med en uddannelse på CBS Chefakademiet.

Kunderne har bl.a været med til at bestemme indretning, varesortiment og vil fremover blive inviteret til et ugentligt møde i Lille Irma.

De 20 nye Irma butikker kommer dels til at ligge i lokaler, hvor der pt er Irma City-butikker dels ved erhvervelse af nye butikslokaler. Konceptet er en mini-udgave af Irma, hvor man kan købe dagligvarer til et par dage ad gangen.

Berlingske Business, p. 6.