Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ben & Jerry ændrer navnet og design på på is-variant for vise sin støtte til homo-ægteskaber.

Ben & Jerry

Hvis det løber koldt ned af ryggen på de britiske parlementarikere, der i denne uge tager hul på debatten om, hvordan man giver bøsser og lesbiske lige ret til ægteskab, så kan det skyldes is.

Unilever-brandet Ben & Jerry viser nemlig sin støtte til homo-ægteskaber ved at skifte navn på isen “Oh My! Apple Pie” – så den nu hedder Apple-y Ever After. Samtidig er designet ændret, så æblerne nu har følgeskab af en bryllupskage med to smokingklædte herrer øverst.

Ben & Jerry forklarer på sin hjemmeside om brandets syn på ligeret – også i ægteskaber – og en Facebook-side, hvor man kan “gifte sig” med én af sit eget køn og lægge billedet på – dels for at vise sin støtte til sagen, dels for at vinde en masse is.

I USA stod Ben & Jerry bag en lignende aktion, da man gav Chubby Hubby-isen nyt navn – til Hubby Hubby – for at markere og fejre, at hjemstaten for isen, Vermont, havde givet grønt lys til homo-ægteskaber.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club