Isobar opruster med kreativ direktør

Peter Engholm
25@mail.dk

Bureauet har fundet kvinden, der skal lede bureauets nye kreative ben. Med sig har hun taget to kreative fra &Co.

For et år siden tiltrådte Jakob Kalkar som ny direktør for Dentsu Aegis-bureauet Isobar. Han har oprustet på data først og nu følger så en kreativit oprustning – med ansættelsen af Tine Kej som ny Creative Director. Hendes job bliver at lede bureauets kreative ben, der vil få en endnu mere central placering.

Tine Kej er medgrundlægger af en af de mest prestigefyldte kreative uddannelser herhjemme, Kreativ Kommunikation på DMJX. Hun har arbejdet som Art Director i London i en årrække, bl.a. DDB og Saatchi, og for Carlsberg.

Med sig til Isobar har Tine Kej taget to af sine tidligere elever, Thomas Birk Christoffersen og Rasmus Frimand Jensen, der begge kommer fra stillinger hos &Co.

”Det var vigtigt for os, at Tine kunne rekruttere til teamet fra sit netværk. At det blev to så talentfulde og kreative art directors som Thomas og Rasmus fortæller både noget om Tine og om, hvor vi er på vej hen som bureau. Når man arbejder kreativt, er de rigtige synergier altafgørende – både internt i teamet og i arbejdet med de to andre ben i Isobar; teknologi og data, som er vores grund-dna,” siger Jakob Kalkar.

Siden sin tiltræden har Jakob Kalkar ændret organisationsstruktur og tilføjet kompetencer for at muliggøre en opgavetilgang, der sidestiller kreativitet, teknologi og data.

”Vi investerede i data, da vi købte Motley tidligere i år, og nu investerer vi i kreative kompetencer, som kan se potentialet i vores nye tilgang. Og det kan Tine, Thomas og Rasmus. Vi bruger data-drevne forbrugerindsigter til at skabe et narrativt rum, hvor brands – igennem kreativitet og teknologi – kan interagere med forbrugerne,” siger Jakob Kalkar.