Israelsk spillefirma med dansk bureau-bistand

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Neogames har rullet sit nye navn ud i flere nordiske lande og på andre europæiske markeder. Branduniverset er udviklet af et dansk bureau.

Det israelske spillefirma, Neogames, der tidligere herhjemme hed Dansk777, har ændret navn til Karamba som led i udviklingen af et  nyt brandunivers – udviklet af et dansk bureau.

Neogames var indledningsvist forbi en række danske bureauer i jagten på en samarbejdspartner, og landede hos Co+.

Bureauet fik styringen, hvad angår udviklingen af Neogames nye brandunivers. Det blev ikke bare til et nyt navn, Karamba, men til en  ny visuel identiet, der har betydet, at Karamba i dag er et internationalt projekt, der allerede nu er lanceret i flere nordiske lande og på andre europæiske markeder.

”Vi så potentiale i Karamba – ikke bare som et fængende navn, men også som et kreativt univers. Vi fik idéen til fuglen og tegnede den fra bunden. Den er det bærende element i vores visuelle univers, og har et sprog, der kan tilpasses flere forskellige markeder og kampagner, “ siger kreativ direktør for Co+, Thomas Bo Nielsen.

Intution blev fulgt op af test af navnet Karamba og fuglen i fokusgrupper i flere i europæiske lande, og testresultaterne var næsten udelukkende positive.

Karamba-universet er i dag rullet ud både online og på dansk tv. Neogames producerer og versionerer selv på de mange markeder ud fra en brandmanual, Co+ har leveret.