Det israelske spillefirma, Neogames, der tidligere herhjemme hed Dansk777, har ændret navn til Karamba som led i udviklingen af et nyt brandunivers – udviklet af et dansk bureau.
Neogames var indledningsvist forbi en række danske bureauer i jagten på en samarbejdspartner, og landede hos Co+.
Bureauet fik styringen, hvad angår udviklingen af Neogames nye brandunivers. Det blev ikke bare til et nyt navn, Karamba, men til en ny visuel identiet, der har betydet, at Karamba i dag er et internationalt projekt, der allerede nu er lanceret i flere nordiske lande og på andre europæiske markeder.
”Vi så potentiale i Karamba – ikke bare som et fængende navn, men også som et kreativt univers. Vi fik idéen til fuglen og tegnede den fra bunden. Den er det bærende element i vores visuelle univers, og har et sprog, der kan tilpasses flere forskellige markeder og kampagner, “ siger kreativ direktør for Co+, Thomas Bo Nielsen.
Intution blev fulgt op af test af navnet Karamba og fuglen i fokusgrupper i flere i europæiske lande, og testresultaterne var næsten udelukkende positive.
Karamba-universet er i dag rullet ud både online og på dansk tv. Neogames producerer og versionerer selv på de mange markeder ud fra en brandmanual, Co+ har leveret.