Kenneth Nygaard Knudsen taler selv om en nørdet indsigt i tech-produkter, og sammen med en salgsorienteret pr-tilgang mente han, at det kunne bære at gå solo og stifte sit eget bureau.
Her et halvt år efter mener han at kunne sige, at ideen var bæredygtig.
digitalPR har landet en række kunder – vel og mærke på nordisk plan.
Bureauet holder til i et kommunikationsfagligt miljø hos F28 Kommunikation i Aarhus, hvor fem andre virksomheder har til huse. digitalPR opfatter sig selv som et netværksbureau og har samarbejder i alle fire nordiske lande. Teamet bliver således sat til den enkelte opgave og relevante målgruppe.
På kundelisten finder man globale tech-brands såsom Netgear, SteelSeries, BenQ, Planview og Schenker Technologies.
“Som tidligere it-journalist kan jeg skrive under på, at det ikke giver smil på læben, når en PR-konsulent mangler forståelse for det produkt eller den teknologi, vedkommende forsøger at formidle et budskab omkring. Det er – i sin værste form – tidsspilde, og konsulenten bliver en unødvendig agent, der sløver processen. Det sætter jeg en ære i at lave om på, og det er et krav, at mine partnere og jeg forstår alt lige fra halvledere til højtalere, så vi kan assistere presse, influenter og naturligvis kunderne bedst muligt,” siger Kenneth Nygaard Knudsen.