Bureauets navn kan have en særlig vinter-juleklang, men Wonderland er – for tredje år i træk – valgt for sine ideer og sit design til årets limited edition-flaske for Tuborg Julebryg.
Bryggeriets J-dag har eksisteret siden 1990, og siden 2010 er Tuborg Julebryg både blevet lanceret i sit klassiske, velkendte design og i en limited edition.
De special-designede flasker har hvert år været på denne opgave: Et spændende og nutidigt bud på en alternativ Julebryg, der beholder Tuborgs genkendelighed ved at bruge Julebryggens klassiske designelementer på nye og kreative måder.
På dette års udgave har Wonderland i særlig grad brugt snefnuggene, kendt fra Tuborgs og Partners legendariske reklamer.
”Vi er stolte af at have fået den spændende opgave at designe Tuborg Julebrygs limited edition. I år har vi brugt snefnuggene, som nok er små, men essentielle for at skabe den rigtige julestemning,” siger Simon Nygaard, Creative Director hos Wonderland.
Han suppleres af Jeppe Boel, Brand Manager for Tuborg Julebryg:
”Årets limited edition skaber ny god energi til vores traditionsrige brand. Wonderlands idé med snefnuggene er et fedt twist på Julebryggen, der selvfølgelig også vil være at købe i sin klassiske indpakning i handlen.”
Politiet kender også datoen
J-dag er en af årets store marketingevents, og selvom det ikke har med markedsføring at gøre, så har et initiativ fra politiet med nye medier at gøre.
“Når du planlægger årets J Dag så husk lige – vi kender også datoen. Planlæg derfor hvordan du undgår spritkørsel.”
Sådan lyder et tweet fra Sydøstjyllands Politi. Det fortæller DR i trekantsområdet. Ordensmagten har sendt flere af de korte tekstbeskeder til folks mobiltelefoner her op til juleøllets frigivelse i morgen.
“Og det er fordi den form for kommunikation virker godt – ikke mindst i forhold til den yngre del af befolkningen,” siger vicepolitiinspektør og chef for færdselsafdelingen i Sydøstjyllands Politi, Frits Kjeldsen.