Jägermeister som kulturleverandør i ny kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Jägermeister er drivkraften bag en serie af kulturarrangementer i samarbejde med bureauet Scholz & Associates, der vandt en pitch.

Med sol og over 20 grader ligger skiferie og jägerbombs et stykke væk. Og selv om en aktuel sommerkampagne kommer fra Jägermeister, så er ”verdens bedste sælgende urtelikør” ikke i front.

Logikken bag Jägermeisters live-arrangementer i maj og juni er, at hvis alle kender dig, så behøver du ikke råbe så højt om dit produkt. Live-arrangementerne positionerer sig over for den unge del af Jägermeisters målgruppe og rummer poesi, live musik og DJ’s. Powered by Jägermeister, men ellers ellers tegnet af kunstnerne og de tre københavnersteder; Andy’s Bar, Åben Brewery og Byhaven.

Mette Mia Nielsen, senior brand manager for Jägermeister, står sammen med Simon Borum Djursboe, brand ambassador for Jägermeister, i spidsen for kampagnen hos Hans Just. Hun siger i en pressemeddelelse:

“Det er vigtigt, at vi ikke løber den samme vej som alle andre, men tilbyder målgruppen oplevelser med indiskutabel værdi. Her bringer vi dem tæt på unge kunstnere, der fortjener et endnu større publikum. Vi har været heldige, at en håndfuld af de mest interessante har haft lyst til at lege med. Vi tør være kulturleverandør, fordi det sker i en ramme for byliv, hvor vi føler os hjemme – nemlig stamstedet.”

Kampagnen er udviklet sammen med bureauet Scholz & Associates, som Jägermeister henvendte sig til i 2022. Den er første skridt i en repositionering af brandet over for en ung, urban målgruppe.

“Det er en fed mission, og vi var på, vandt pitchen og er kommet godt fra start. Deer Bodega-kampagnen er spundet om en række intim-koncerter på unikke lokationer med særligt udvalgte kunstnere,” siger forklarer creative director, Morten Scholz, og uddyber:

”At konceptualisere og producere sådan en størrelse er en ret kompleks opgave, der spænder fra booking over afvikling til lokation-scouting og scenografi over mere klassiske marketing-discipliner som outdoor og SoMe awareness, influencer-strategi og hele dokumentationen og post-produktionen.”

Mette Mia Nielsen tilføjer: 

“Som brand har vi en høj grad af forhåndskendskab til vores produkt i markedet. Det giver en frihed til at skrue op for de andre dele, der hører med til en god aften. Og lade os selv være underspillet – for eksempel ved bare at bruge den orange farve fra Jägermeister-etiketten på tværs af aktiviteter.”