Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Fra venstre: Kristian Bøjlund, Jonas Heckscher, Jakob Kahlen, Fredrik Kirketerp, Gertrud Wiik, Frederikke Fabricius Rindom, Mads Elleberg, Petersen og Rasmus Ibfelt

For en måneds tid siden lukkede Jakob Kahlen og hans partnere bureauet Trouble. Nu bliver Jakob Kahlen så partner og kreativ direktør i e-Types. Samtidig udnævnes to andre partnere og bureauet kører efter en ny strategi, siger CEO Mads Elleberg Petersen.

Da Trouble, som blev etableret i 2016, lukkede for en måneds tid siden, fortalte 2 af de 3 stiftere, hvad de nu skulle lave.

På det tidspunkt ville Jakob Kahlen ikke ud med, hvad han gik og pønsede med. Det melder han ud nu.

Han bliver partner og kreativ direktør i designbureauet e-Types.

Jakob Kahlen

Før Trouble har Jakob Kahlen været global creative director hos B&O Play, som var kunde hos e-Types. Og før det har han slået sine folder hos Hello Monday, hvor han var i 5 år i en periode, mens bureauet bl.a. vandt to bronzeløver ved Cannes Lions.

”Med Jakob på holdet forener e-Types det bedste fra to verdener: Jakobs store erfaring inden for udvikling af digitalt funderede brands og produkter og e-Types’ stærke position inden for kreative brand identities,” siger Rasmus Ibfelt.

Mads Elleberg Petersen supplerer:

”Trouble og e-Types har med ligedelt misundelse og respekt holdt øje med hinanden gennem de seneste år. e-Types har skærpet strategien og fornyet holdet, mens partnerne i Trouble var klar til at opløse det kreative laboratorium og bære Troubles mindset videre i nye konstellationer. Så motivation og timing for at finde sammen er perfekt.”

Skærpet strategi
E-Types har i år skærpet strategien og udnævnte i den forbindelse tidligere på året to interne medarbejdere samt gjorde dem til partnere.

Det er Gertrud Wiik, der blev forfremmet til head of design og Frederikke Fabricius Rindom blev forfremmet til director of idea.

“Den nye strategi handler i overskrifter om at skabe brands ud fra et stærkt strategisk fundament og med en særlig måde at tænke kreativitet ind i alle kundernes kanaler og berøringspunkter – inklusiv det digitale, fysiske rum og endda selve kundens produkt”, siger bureauets stifter Rasmus Ibfelt.

Jakob Kahlen supplerer:

“I udviklingen af fremtidens brands skal det digitale være en central del af kernen i DNA’et. I dag har det strategiske, differentierende og kreative brandfundament tendens til at ryge i baggrunden, når kunderne bygger deres forretningskritiske digitale kanaler og produkter. Det vil vi lave om på.”

Han fortsætter:

“Den dybe forbrugerindsigt og brandforståelse er central, når der skal tænkes digitalt og er en forudsætning for – ikke i vejen for – at udvikle digitale designsystemer og tænke i funktionalitet. Mange brands mister identitet og karakter, når de ender på en skærm, og det er det, vi går til kamp mod. Vi vil lave Branding through the interface. Det perspektiv kan bruges på tværs af alle digitale genrer fra corporate sites, over e-commerce til egentlige digitale produkter.”

E-Types har i øvrigt fået endnu en partner, der også er ny bestyrelsesformand, nemlig Kasper Gevaldig. Og så kan det også nævnes, at Mads Elleberg Petersen tilbage i maj blev ny CEO efter Mari Randsborg. Han var digital director og har været hos e-Types siden 2009.

Partnerholdet består således fremadrettet af:

Mads Elleberg Petersen, CEO and partner 

Rasmus Ibfelt, creative director and partner

Jonas Hekscher, creative director and partner

Kristian Bøjlund, digital director and partner

Frederikke Fabricius Rindom, idea director and partner

Frederik Kirketerp, head of digital design and partner

Gertrud Wiik, head of design and partner

Jakob Kahlen, creative director and partner

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club