Jakob Kahlen taler med stor glæde om sin tid sammen med B&O Play – først igennem Hello Monday og siden som Global Creative Director.
Alligevel har han valgt at sige farvel til jobbet.
“Det har været en fantastisk og i virkeligheden unik oplevelse at være med til at bygge et helt nyt brand. Men jeg tror også, at jeg er for entreprenant til at være ansat i en stor organisation, og derfor har jeg valgt at stoppe,” siger Jakob Kahlen.
Hvad der skal ske i stedet, vil han endnu ikke gå i detaljer.
“Jeg kommer til at starte en ny virksomhed af en eller anden slags, men jeg er ikke så langt, at jeg kan sige meget mere om, hvilket set-up, det bliver,” siger Jakob Kahlen.
Han vil desuden fortsat have en relation til B&O Play.
“Jeg kommer til at fortsætte som Creative Advisor for B&O Play i fremtiden og har allerede flere projekter på tegnebrættet, som jeg kommer til at arbejde sammen med mine gamle kollegaer om at føre ud i livet,” siger Jakob Kahlen, mens Henrik Taudorf Lorensen, VP, i en mail til organisationen skriver:
“Jakob har været med mig på rejsen siden starten af B&O Play og har defineret det kreative udtryk, brandet er kendt for i dag. Jeg kommer helt sikkert til at savne Jakob som en fast del af holdet, men han kommer fortsat til at være tilknyttet B&O Play som en god ven af brandet og en ekstern sparringspartner.“
Umiddelbart er der ikke planer om at genbesætte stillingen, der var lidt af et eksperiment.
Jakob Kahlens relation til B&O Play startede i 2011, da firmaet kontaktede Hello Monday med henblik på at hente hjælp til at opbygge det nye brand.
“I løbet af perioden har jeg haft glæden af at arbejde med så spændende opgaver som at formulere brand og produktstrategi, designe brand guidelines og websites, bygge en content marketing platform, samle et godt internt kreativt team, opdyrke en idédrevet og ambitiøs kreativ kultur og har frem for alt hjulpet med at eksekvere en masse kampagner og produkter sammen med et hold fantastiske kollegaer,” siger Jakob Kahlen og fortsætter:
“De sidste 4 måneder har vi arbejdet sammen med svenske B-Reel om at artikulere og eksekvere B&O Play brandet og et par kommende produktlanceringer i en ny brandplatform. Med denne platform, synes jeg B&O PLAY er ved at være modent nok til at jeg kan bevæge mig videre udenfor virksomheden for at bygge noget nyt op.”
Jakob Kahlen stopper i morgen fredag. d. 18. marts.