Jimmy Maymanns evne til at banke forretninger op er veldokumenteret – og målestokken har været støt stigende:
Digitalbureauet Neo Ideo voksede sig til og blev købt af Leo Burnett i 2000, videoplatformen GoViral voksede sig op i 500 mio. kroners klassen – det var i al fald den pris AOL betalte for den i 2011 – og da AOL i 2012 udnævnte Jimmy Maymann til chef for Huffington Post, var målet af fordoble de 40 mio. månedlige brugere på to år.
Tre år senere er antallet 5-doblet: Over 200 mio. månedlige brugere på 14 markeder (før blot 2 markeder), og nu anerkendes danskerens indsats med en markant forfremmelse.
I forbindelse med Verizons nylige køb af AOL og efterfølgende reorganisering har Jimmy Maymann nu fået til opgave at lede det ene af AOL’s tre nye forretningsben; consumer brands, hvilket også omfatter Verizons kommende abonnement-videoservice.
De andre ben skal ledes af AOL’s topchef Bob Lord (BtB-segmentet) og Cheif Technology Officer Bill Pence (Area 51, en ny enhed, der håndterer investeringer og ny teknologi).