Jimmy Maymann forfremmes og forlader Huffington Post

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Chef for Huffington Post, der nu har rundet 200 mio. brugere. Hvad vil man mere? Takke ja til forfremmelsen som dén, der skal styre alle AOL’s consumer brands, inkl. kommende video-service fra Verizon.

Jimmy Maymanns evne til at banke forretninger op er veldokumenteret – og målestokken har været støt stigende:

Digitalbureauet Neo Ideo voksede sig til og blev købt af Leo Burnett i 2000, videoplatformen GoViral voksede sig op i 500 mio. kroners klassen – det var i al fald den pris AOL betalte for den i 2011 – og da AOL i 2012 udnævnte Jimmy Maymann til chef for Huffington Post, var målet af fordoble de 40 mio. månedlige brugere på to år.

Tre år senere er antallet 5-doblet: Over 200 mio. månedlige brugere på 14 markeder (før blot 2 markeder), og nu anerkendes danskerens indsats med en markant forfremmelse.

I forbindelse med Verizons nylige køb af AOL og efterfølgende reorganisering har Jimmy Maymann nu fået til opgave at lede det ene af AOL’s tre nye forretningsben; consumer brands, hvilket også omfatter Verizons kommende abonnement-videoservice.

De andre ben skal ledes af AOL’s topchef Bob Lord (BtB-segmentet) og Cheif Technology Officer Bill Pence (Area 51, en ny enhed, der håndterer investeringer og ny teknologi).