Joachim Rosenstand stopper som kreativ direktør i Brandhouse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Joachim Rosenstand starter istedet igen hos DMJX. Brandhouse er på jagt efter en ny kreativ direktør.

Joachim Rosenstand er stoppet som kreativ direktør i Brandhouse efter godt et år.

Han vender tilbage til DMJX som assisterende professor, som han også var i en periode på to år før Brandhouse. 

På spørgsmålet om, hvorfor han vender tilbage til DMJX, svarer Joachim Rosenstand:

“Jeg tror jeg er ved at erkende, at jeg med alderen er blevet gladere for fordybelse og meningsfuldt arbejde. Og det får jeg mest albuerum til i kombinationen mellem undervisning af unge talenter og udvikling af egne projekter. At skulle udvikle kreative talenter på DMJX er for mig det samme som at skulle lede kreative medarbejdere. Det passer godt til mig, for i hele min karriere i reklamebranchen har ledelse været vigtigere for mig, end selv at stå med en pris i hånden. Og netop reklamebranchen synes jeg ikke er særlig gode til at arbejde seriøst med ledelse som et udviklingsværktøj.”

Joachim Rosenstand har en lang karriere som kreativ direktør i bureauverden, bl.a. hos J. Walther Thompson, Wunderman, Young & Rubicam og Republica. Og så har han haft eget bureau i regi af Rosenstand & Kyllebæk.

Joachim Rosenstand har desuden sit eget produktionsselskab, Storyland, hvor han vil fortsætte med at producere dokumentarfilm samt yde kreativ rådgivning.

Stiig Helgens Binggeli ønsker Joachim Rosenstand held og lykke i sit fremtidige job og er i gang med at lede efter en erstatning.

Godt regnskabsår
Brandhouse havde et rigtig godt år i sidste regnskabsår, der sluttede den 30. september, med en solid vækst i bruttoavancen.

Nøgletal
Brandhouse (incl. Subsero)
Bruttoavance 55,565 mio. kr.  +30,7 pct.
Bruttoavance pr. medarbejder 829.328 kr. +30,7 pct.
Lønandel 73,1 (89,3)
Resultat før skat +1,014 mio. kr. (–0,18 mio. året før)

Det er et underskud for Subsero for 2017/18, der trækker Brandhouse i minus for det år.

Bureaubiz’ årlige bureaurapport er fusioneret med MyResearch’ Trendrapporten og indeholder derfor et Kinderæg af viden i form af nøgletalsanalysen, CMO-analysen og bureaudirektør-analysen. Det nye navn er BureauTrends. 2020-rapporten udkommer i august, og kan bestilles allerede nu. Prisen er kr. 4.950,- ex moms for den trykte rapport og kr. 500,- ex moms/styk, hvis du ønsker flere rapporter tilsendt. Bestil rapporten her.