Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Danske Banks tidligere koncernmarketingdirektør fortæller om, hvorfor han sagde ja til jobbet som markedsføringschef i DR.

”Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle arbejde i DR,” siger Joachim Rubow, tidligere koncernmarketingdirektør i Danske Bank og netop påbegyndt jobbet som markedsføringschef i DR, til Børsen i dag.

Men samtidig erkender han, at han er ’sindssygt tiltrukket af brandet DR’ og at det bliver ekstremt spændende at være med til at revitalisere det brand.

Det skræmmer ikke Joachim Rubow, at han bliver ansat et sted, der med jævne mellemrum er under beskydning fra såvel politikere som privatejede konkurrenter.

Tværtimod kan han godt lide den kritiske opmærksomhed, der får ham til at performe bedre.

”Jeg vælger det nærmest til. Det er en stor drivkraft for mig at være et sted, der har en stor bevågenhed”.

Tidligere har han da også været under beskydning, da han søsatte kampagnerne ’Mening’ og ’Bedre Bank’, hvor Danske Bank igangsatte en dialog med kunderne, og bad om deres ærlige mening. Det førte til mange vrede indlæg.

Det har dog nok alligevel været en dans på roser i forhold til bankens seneste kampagne. (Børsen Mediemarked, p. 4-6).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club