Johnny Walker har holdt fast i sit ‘Keep walking’-koncept i 16 år. Og det løber de ikke sådan lige fra.
Men den næste kampagne, som ifølge Brand director Guy Escolme, bliver “Johnny Walkers største globale marketingkampagne nogensinde’, ændrer fokus.
Budskabet ændrer sig nemlig fra at fokusere på, at hårdt arbejde og vedholdenhed skaber fremgang til, at glæden er det, der giver succes.
Det nye tagline er: “Joy Will Take You Further. Keep Walking,”
Budskabet er ifølge Guy Escolme: “If you start from a place of happiness, optimism and joy, it is a big accelerator of people’s progress and success in their lives”.
‘Keep Walking’ blev kreeret i 1999 af Bartle Bogle Hegarty, og sidste år tog Anomaly over som Johnny Walkers globale lead bureau.
Kampagnen, der startede i forgårs med en 90 sekunder tv-reklame (se den forneden), vil udkomme i 50 lande og man forventer dermed at nå 270 millioner forbrugere i alt.
I den første tv-reklame medvirker diverse kendisser, som blandt andre Jude Law, rock gruppen OK Go og Formel 1 køreren Jenson Button.
Johnny Walker er ejet af Diageo.