JP-marketingchef skal sælge sko

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Karsten Jeppesen har efter godt seks år på Jyllands-Posten valgt at skifte til et job som marketingchef i skobranchen.

Envision skal ikke være nervøse for at miste Shoe-d-vision, som de vandt i foråret, selvom der kommer en ny marketingchef til sko-virksomheden, der omfatter kæderne Skoringen, zjoos og Feet Me.

Karsten Jeppesen, der efter godt 6 år som marketingchef hos Jyllands-Posten nu skifter aviserne ud med sko, har ingen planer om at skifte bureauet ud.

”Shoe-d-vision var ude i en pitch her i foråret, hvor envision vandt foran Zupa Recommended og UncleGrey. Og jeg har ingen planer om at skifte envision ud. Jeg kender bureauet rigtig godt og de gør et godt stykke arbejde. Skoringen er familien Danmarks butik og envision er gode til at ramme bredt. De oplæg jeg har set indtil videre ser rigtig gode ud”.

Karsten Jeppesen fortæller til Bureaubiz, at den fremtidige udfordring er at finde ud af den rette strategi for Skoringens tilstedeværelse på nettet: Skal man gå aktivt ind på nettet, eller skal man afvente?

”Skoringen er ejet af skohandlerne, derfor handler det om at gøre en god forretning for dem. De kender markedet og kundernes behov, og det kan sandsynligvis kombineres med en central netløsning”, siger den nye marketingchef.

Karsten Jeppesen fortæller endvidere, at det spændende ved jobbet som marketingchef for Shoe-d-vision, der opererer både i Norge og Danmark, er at jobbet ikke kun handler om at markedsføre et brand:

”Der ligger også noget politik i, at det er en forhandlerejet kæde. Det giver nogle gode og interessante udfordringer, hvor man skal gøre både ledelsen, forhandlerne og forbrugerne glade på én gang. Og så er det sjovt at skulle markedsføre et gammelt brand til en ny generation af forbrugere”, siger Karsten Jeppesen.

Når han i morgen tiltræder sit nye job, bliver han en del af ledelsen og får ansvaret for markedsføring af alle produkter i Norge og Danmark.