December byder på daglige konkurrencer, og derfor har vi kigget på, hvilke der virker og for hvem. Danskerne har talt og liket: Vinderen er et køleskab fra Power. Og Power slår faktisk Elgiganten, der har en iPhone7 på højkant. iPhonen rokker ikke ved køleskabet, der hiver 14.636 køleskabs-interaktioner hjem. Langt sjovere bliver det dog, når man kigger på, hvilke jule-konkurrencer der klarede sig dårligst.
Lad os kigge på sub-segmentet: Saxo.com’s følgere. Dem er der faktisk 53.000 af. Man skulle tro, at et segment, der følger en bog-distributør, var interesseret i bøger, men vores tal dokumenterer tydeligt, at selv på Saxo.com’s egen Facebook-side klarer biografbilletter sig bedre end bøger. Faktisk ville danskerne hellere vinde en biografbillet end en signeret bog fra nordmændene Marcus & Martinus.
Og hvad så med Nordisk Film? Fungerer bog-konkurrencer så bedre der? Njaa… to bio-billetter til filmen Flatliners, godt nok bundlet med en notesbog, klarer sig også bedre end den signerede bog. Hvis man antager, at der kun er få Marcus og Martinus følgere, der følger Saxo på Facebook, er resultatet ikke overraskende.
Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter Julen i Tal tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.