Julen i tal 16. december

Bureaubiz og Orbit Red

Om JP, Nattergale og en kartoffelskræller.

Jyllands-Posten er kendt for at sikre sig mængder af interaktioner både på de sociale medier og de internationale medier. Med både Flemming Rose og flagafbrændinger i

bagagen skulle man tro, at JP har det, der skal, til for at sikre sig høj respons på sine Facebook-posts. Alligevel er det dem, der performer dårligst på tværs af landets største medier.

En regulær bundprop med julens mindst interessante post, der kun fik to likes. Man kunne endda vinde præmier fra Eva Solo. Om det var det tidløse design eller tidspunktet for posten, der fik den til at forsvinde i juletravlheden, vides ikke.

Men måske kan man lære, at man ikke skal poste klokken 06:18 juleaften, hvis man vil af med sin Eva Solo Nordic Kitchen edition.

Kigger man på delinger, tager TV2 prisen med hele 6312. Et sirene-lys-show opsat af beredskab Fyn akkompagneret af De Nattergales ‘Støvledans’, var så at sige spot-on. Kigger man på de lidt mere seriøse medier som B.T, kendt for Brixtoftes vinforbrug og click-bait-overskrifter som “Var det den rigtige, der røg ud af Vild med Dans”, så overrasker det nok ikke, at de kommer ind på en flot andenplads med 3.229 delinger.

Med til historien hører, at BT’s mest delte historie handlede om innovation inden for kartoffelskrælning.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter JULEN I TAL tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.