Af Bureaubiz & The Orbit Agency

88% danskere kan stadig huske Gertrud. 21% forventer at købe en mistelten ...

Tyskerne står bag en række foodprocessorbrands og er store inden for husholdningsmaskiner, som man siger. Derfor vil det nok glæde tyskerne i kitler, at vi i stigende grad ønsker os gaver fra Tyskland og Italien. Det er nemlig ikke kun Gertrud fra The Julekalender, der ønsker sig en foodprocessor til jul. Salget 4-dobles nemlig i december.

Og det på trods af, at 69% af os, i nogen eller høj grad, synes at julen er blevet et gave- og reklamehysteri. Årsagerne er primært gavestress (34%) efterfulgt af opvask og for meget mad (24%).

Men ikke nok med det. Desværre er der heller ikke mange, der som Gertrud kan stå og vente på et kys under misteltenen. Faktisk køber kun 2 ud af 10 den lille hunplante, som de hænger op med en forventning om lidt kærlighed fra dem, de møder under bærrene.

I øvrigt er det et klogt valg at lade bærrene blive hængende. Spiser man mere end 5 bær, skal man nemlig søge læge. Spiser man mindre, kan man nøjes med et langt toiletbesøg.

Big Data, Small Data, irrelevant info, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Bureaubiz & The Orbit Agency. Sammen med Norstat har vi lavet en analyse, hvor vi spørger et repræsentativt udsnit af danskerne om deres holdninger og adfærd i julen

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club