Julen i tal 7. december

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om sammenhængen mellem sommerfugle og nougat.

Odense Marcipan burde hedde Odense Nougat. Nougat er nemlig hele 82% bedre til at skabe interaktioner, end når Odense Marcipan poster om… marcipan.

Man kan næppe nævne Odense uden at nævne H.C. Andersen, men han bor faktisk i Hørsholm. Og han får sjældent mere end 6 likes – han skulle måske skrive om nougat?

Summerbird derimod, kendt for de små sommerfugle fyldt med marcipan, har også set nougat-skriften på væggen. De skriver næsten aldrig om marcipan på deres Facebook-væg, til gengæld skriver de om flødeboller og får relativt høj positiv respons.

Med den data-viden er det ret overraskende, at Spangsberg flødeboller hedder Spangsberg Chokolade. Flødebollefirmaet skriver dog heller ikke om marcipan. Ikke engang når det handler om deres påskeæg.

Dagens SoMe-konklusion er derfor klar: Julen varer helt til påske med Spangsberg chokoladeæg uden marcipan og 19.798 likes.

Ved at studere forbrugernes adfærd i 746.998.338 SoMe-interaktioner sætter JULEN I TAL tendenser og adfærd i et nyt, lidt sjovere lys. Big Data, Small Data, subjektive analyser, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Orbit Red og INNX. Data fra INNX Social.