Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Miele skiftede sidste år bureau fra Just/Kidde til Propaganda McCann. Men i Sverige - og i Danmark - vil man komme til at opleve en Just/Kidde film her til foråret.

Just/Kidde er gået konkurs, men midt i den triste historie kan bureauet glæde sig over, at en af deres film fortsat kan finde anvendelse.

Dagens Media fortæller, at Miele i Sverige har skiftet slogan fra det svnske “Bättre finns inte” til det tyske “Immer besser”, og at det nye slogan vil optræde, når man til april vil fejre opvaskemaskinens 80 års fødselsdag med en tv-kampagne bestående af et humoristisk spot, der er produceret af “et dansk bureau” – og tilpasset til det svenske marked og situationen af det svenske bureau Jung von Matt.

I Danmark har Miele sidste år byttet samarbejdet med Just/Kidde ud med Propaganda McCann, men det er ikke arbejde herfra, der bliver brugt i denne sammenhæng. Filmen er af ældre dato og stammer fra samarbejdet med Just/Kidde – som i øvrigt opnåede en short-liste placering sidste år i Cannes med filmen, hvor en dreng bruger en Miele som “vaskehal” for trehjulede cykler.

I Danmark vil 80 års fødselsdagen også blive markeret. Også på tv med anvendelse af ældre materiale – men ikke nødvendigvis på samme måde.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club